מחזות

דמות אב

משל סאטירי על הורות בעידן המודרני. בטי דראופר שוכרת את שירותיו של אדון שפיץ להיות דמות אב לבתה הטינאייג’רית. אך כאשר שיטות החינוך של האבא משתלטות על הבית ובתה המפונקת מתחילה להשתנות, בטי מוצאת שהתפקיד שלה כאמא בסכנה.


מאת שרון שטרק ורועי מליח רשף.

 

אם מפנקת מדי (שרון שטרק) שוכרת אבא (יואב בר־לב) לבתה הטינאייג’רית, ויחד הם מנסים לדאוג לעתידה של מיה (מאיה בכובסקי), שמרוב פינוק נהייתה חסרת כישורי חיים. רועי מליח רשף ושרון שטרק, שגם ביימה בחינניות, כתבו סאטירה שנונה על הורות ועל הגישות השונות למושג הזה שנקרא “טובת הילד”. הכימיה בין שלושת השחקנים נהדרת ומבטיחה ערב מהנה שיוציא מכם הרבה צחוק וחומר למחשבה.

גלובס, 24.9.21

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

image2

אהבת חינם בע״מ

“כשבינה מלאכותית תדע לבחור עבורנו מקצועות ואפילו בני זוג, ניאלץ לתהות מחדש על השאלות מהי אנושיות ומהם החיים” (יובל נח הררי, 21 מחשבות על המאה ה-21)

“אהבת חינם” היא אפליקציית שידוכים חדשנית, הנשענת על אלגוריתם המוצא עבור המשתמש התאמה מושלמת. גיבורת המחזה היא גרושה+2, הנכנסת לאפליקציה כדי לשים קץ לחיים של פשרות, ולמצוא סוף סוף את הדבר האמיתי. אך האם יתכנו קיצורי דרך באהבה והאם אנו מוכנים להפקיד בידי אלגוריתמים את מפתחות הלב? המחזה תורגם לאנגלית ולגיאורגית, כחלק מאנתולוגיית מחזאות ישראלית נשית שפורסמה ב- 2022.

 

“אהבת חינם בע”מ” מאת שרון שטרק ובבימויה המציג בתיאטרון תמונע, ישנה מעין התכתבות לא מודעת עם הבינה המלאכותית. שרון שטרק רקחה עבורנו במומחיות את שלל הרגשות הקמאיים :אהבה, קנאה, פחד, תחרותיות, וניחוחות התבשיל גרמו לנו להרהר בדבר מושגי היסוד. האם יש אהבה שאינה תלויה בדבר ? האם שידוך כפוי או מבחירה יכול להיות הפיתרון? כיצד אנו שופטים את הסביבה, ועד לאן נרחיק לכת כדי לקרוא תיגר על מוסכמות חברתיות ? מחזה פילוסופי מחד וקצבי מאידך  ללא רגע אחד של שיעמום או פיהוק, וגם ובעיקר בזכות השחקנים״.

דה מרקר קפה

 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

פרדוקס

לאחר שפרופסור נמרודי נעלם בן לילה, נאלצת עוזרת המחקר שלו להעביר לתלמידיו שיעור בנושא דקונסטרוקציה. זאת היא נקודת הפתיחה של מחזה יצרי ומלא הפתעות, המתפתח כתעלומה בלשית פמיניסטית ופוסט מודרנית.  

image3

“המחזה עוסק לכאורה בשאלות פילוסופיות טרנדיות של תורת הדקונסטרוקציה, אבל למעשה העיסוק הרעיוני-פילוסופי הוא רק כסות לעיסוק במשהו יותר ארצי ומוחשי- מערכת היחסים הנצלנית שמתפתחת בעולם האקדמי בין פרופסורים בעלי שררה וכריזמה לבין אסיסטנטיות חסרות ביטחון הזקוקות נואשות לדמות אב… היחסים בין שתי השחקניות הנראים בתחילה כפשוטים, הופכים לאורך ההצגה מורכבים יותר ויותר, ובסופו של דבר מצביעים על המימד העמוק ביותר של הדקונסטרוקציה המתרחש במחזה המתוחכם של שטרק, הפירוק וההרכבה מחדש של הדמות הראשית עצמה”.

שי בר יעקב, ידיעות אחרונות

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

תיאטרון

אדיפוס. טריפטיכון

עיבוד מודרני בשלושה חלקים למיתוס ולמחזה של “אדיפוס המלך” מאת סופוקלס.


יצירה בימתית חזותית העוקבת אחר חידת האדם.

 

עבודה המתבוננת בחקירה העיקשת של האדם את עצמו, האדם המצוי בקונפליקט המתמיד והאכזרי שבין חוקיו הביולוגיים לחוקיו האנושיים, אינו יכול שלא לחקור את חידתו ובו בעת להטיל ספק בקיומה של תשובה.

 

שטרק מגלמת בהצגה את יוקסטה, האם והרעייה, אם הבנים והבנות שילדה לבנה-בעלה ורוצח המלך שאת מקומו ירש.

 

בימוי: אריאל וולף.
הוצג בתיאטרון ״תמונע״. 

23453

״את המלכה יוקסטה, אמו-רעיתו מגלת נפלא במלוא ההדר שרון שטארק, שחקנית החאן הירושלמי לשעבר. המוסיקה הנפלאה של שלומי ברטונוב יחד עם קטעי המוסיקה שצרף, והוסיפו כה הרבה לאווירה ולקצב״.

דה מרקר קפה

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

1234

אושר

המחזה מתרחש בבית משותף בעל 3 קומות.

בקומתו העליונה גר זוג נשוי, ויוי ואושר.

 

את האישה – ויויאן, מגלמת השחקנית שרון שטרק. בקומה שמתחת מתגורר אביו המבוגר של הבעל ובקומת המרתף משחקים בקלפים ארבעה גברים. 

 

באולם יושב זוג נוסף שצופה בהצגה, אותה מנחה איש מכירות אנרגטי שמבטיח ערב אינטראקטיבי, לא מטריד ומלא בהפתעות ואושר עילאי.

 

כתיבה ובימוי: מיכאל גורביץ׳
הוצג בתיאטרון ״החאן״.

עשרה שחקנים, שיחד עם גורביץ כבמאי-קוסם-משורר ובעזרת נגיעה כוריאוגרפית מצוינת של רננה רז, יוצרים מקשה אחת שכמעט אין מקום להפריד בין שחקן אחד למשנהו. להגיד שהם מצוינים זה להמעיט בהישג שלהם.
בסופו של דבר, “אושר” של מיכאל גורביץ`, היא הצגת תיאטרון אמיתי וגדול, שבו הוא מחזיר אותנו אל השירה לא פחות שהוא מעורר בנו את הגעגוע אל החיפוש הסיזיפי הנמשך אחר האושר.

צבי גורן, הבמה.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

מאכינל

דרמה אקספרסיוניסטית החושפת ב-9 תמונות את עולמה של צעירה הלכודה בגלגלי השיטה החברתית ומורדת בגורלה.

 

המחזה מ-1928 מבוסס על אירוע אמיתי וראשיתו בקשר שרוקם מנהל עם מזכירתו במשרד וסופו ברצח בעל. הנאשמת ברצח הייתה האישה הראשונה בהיסטוריה שהוצאה להורג על הכסא החשמלי.

 

המחזה מתאר את חייה הקצרים של צעירה הנשחקת בתוך עולם מכני כשהיא מחפשת ברעב אחרי אהבת אמת. שרון שטרק בתפקיד ראשי מגלמת את הלן.

 

בימוי: סיני פתר.
הוצג בתיאטרון ״החאן״.

מלאך-5-צילום-ורד-אדיר

“ההצגה הזו שייכת בראש ובראשונה לשרון שטרק: עם נוכחות מכמירת לב שמצליחה לנוע בין יופי עוצר נשימה לפי מיטב מסורת הסרט האילם לבין פגיעות פיזית ונפשית של בובה ממוכנת, שטרק מגלמת את הלן באותה אינטנסיביות שאיפיינה גם את תפקידה הקודם בחאן, זה של “היצור”, הנערה המפגרת מ”עירם של האנשים הקטנים”. כמו “היצור” גם הלן הופכת לסמל כמעט מופשט של כול קורבנות הדיכוי האנושי”

איתן בר-יוסף, עכבר העיר ת”א. 2006

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

435645

מילה של אהבה

קומדיה לירית, המשלבת אגדה על נסיכה ושני אוהבים, נסיך ושתי אהובות ומשל על מצבנו הלא כל כך טוב.

 

זהו מחזה על תיאטרון וגם מחזה פוליטי שהתיאטרון משמש בו כמשל, והיחס של החיילים היהודים לצופה הערבי, יכול להיות משל לסכסוך היהודי-ערבי. המחזה מסתיים במאבק בין אחמד לאחד החיילים, שכביכול נהרג, אבל לא ברור אם זה אכן כך, כי מדובר בתיאטרון.

 

כתיבה ובימוי: מיקי גורביץ’.

הוצג בתיאטרון החאן.

״עבודתו הראשונה של מיכאל גורביץ׳ כמנהל אמנותי בתיאטרון החאן היא הפגנה מדהימה של יכולתו לבנות תיאטרון מרתק. מקורי ומלא מחשבה פילוסופית, שלרגע איננו כבד, דידקטי או אלגורי…

בדרך מפיק גורביץ׳ משחקניו ביצועים מעולים ובעיקר עבודת אנסמבל אמיתית, מהסוג שאנו כבר לא רגילים לראות על במותינו. מה עוד אפשר לומר: פשוט יופי של תיאטרון!״

 שי בר-יעקב, ידיעות אחרונות

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

מלאך של אמא

״מלאך של אמא״ היא סדרת טלוויזיה ישראלית מסוגת דרמה ומתח שעלתה לשידור בקיץ 2016 בערוץ yes Oh. הסדרה מתמקדת בקורותיה של משפחת טמיר, לאחר שכפיר בן ה-7 נמצא מת על הגבעה בה נהג לשחק. בסדרה יעל טמיר,המגולמת על ידי שרון שטרק, אימם של גיל וכפיר, פסיכולוגית משטרתית שקולה וקרת רוח העובדת בשירות בתי הסוהר, שמנהלת את משפחתה ביד רמה.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“מלאך של אמא” היא יצירת הביכורים של ויסמן, אבל זה לגמרי לא נראה כך. היא מלוטשת כמו יהלום טלוויזיוני, מצולמת להפליא, מבוימת ברגישות, מלוהקת בעושר גדול של פנים חדשות ומתפקעת מפוטנציאל עלילתי. פרט לתעלומת הרצח היא הופכת מכל כיוון את המתח הבין זוגי!״
ביקורת: ירון טן-ברינק, טיים אאוט 2016

5 שניות

הסרט עוסק במיכל, בגילומה של שרון שטרק, הנמצאת בתהליך גירושין מתיש, מנסה להציל את מערכת היחסים המעורערת עם בנה יואב.
בוים ע״י שחר טנא.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
על תפקידה בסרט שרון שטרק זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בשני פסטיבלים – אחד בפסטיבל הסרטים FEEL THE REEL IFF, באנגליה על
תפקידה בסרט (2020).
והשני בפסטיבל 2020 World distribution award.

החממה

החממה היא סדרת נעורים ומתח ישראלית שנוצרה על ידי גיורא חמיצר. הסדרה מתארת את עלילותיהם של בני נוער הלומדים בבית-ספר למנהיגים "החממה", שהוא גם פנימייה על שפת הכנרת. בסדרה שרון שטרק משחקת את נעמי בר-רשף, אשתו של גורי ואמם של אלפי ואלה-לי. תלמידת עבר ב"חממה". אשר הקימה את המערה ביחד עם ג'ודי. האסטרונאוטית הישראלית הראשונה.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

מעבר לתסריט ולרעיון הראויים, “החממה” משוחקת היטב על ידי צוות השחקנים (ברובו צעיר ומוצלח מאוד), מבוימת מצוין (על ידי רועי פלורנטין) ונראית טוב. ברמת ההפקה שלה היא לא נופלת, ואפילו עולה על רבות מהסדרות “למבוגרים”.
ביקורת: לילך וולך ״וואלה״ 201​

אבודים באפריקה

אבודים באפריקה היא מיני-סדרה קומית ישראלית, העוסקת בעולם האופנה הישראלי. בסדרה שרון שטרק משחקת בתפקיד ראשי את שלומציון "שלומצי" אברהם - הארט דירקטורית המרירה והפרפקציוניסטית של חברת האופנה "האני".

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
״מי שגונבת את ההצגה היא שרון שטרק שמגלמת את שלומציון, הארט-דיירקטורית… צופי הפרק הראשון, ששודר השבוע בלווין, יכלו בקלות להבחין שמדובר בכוכבת האמיתית.״
ביקורת – עמית קוטלר 2006 YNET

עבודות משחק בתיאטרון

אדיפוס.טריפטיכון

חידה בימתית על פרשת דרכים. עבודה המתבוננת בחקירה העיקשת של האדם את עצמו,האדם המצוי בקונפליקט המתמיד והאכזרי שבין חוקיו הביולוגיים לחוקיו האנושיים, אינו יכול שלא לחקור את חידתו ובה בעת להטיל ספק בקיומה של תשובה. העבודה הבימתית צועדת בעקבות המיתוס שבעל פה והטרגדיה שבכתב אודות "אדיפוס המלך", ובמהלכם של שלושה פרקים - נבואת הטבע, הספינקס והמחזה מאת סופוקלס - חוקרת את האדם החוקר את עצמו. האדם הנמצא במאבק הנצחי לפתור חידתו, מוצא עצמו שוב ניצב בראשית דרכו, שהיא גם סוף דרכו ואף פרשת דרכיו של זהותו. שרון שטרק משחקת בהצגה את יוקסטה, האם והרעייה, אם הבנים והבנות שילדה לבנה-בעלה ורוצח המלך שאת מקומו ירש. ההצגה מוצגת בתיאטרון ״תמונע״.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
את המלכה יוקסטה, אמו-רעיתו מגלת נפלא במלוא ההדר שרון שטארק, שחקנית החאן הירושלמי לשעבר. המוסיקה הנפלאה של שלומי ברטונוב יחד עם קטעי המוסיקה שצרף, והוסיפו כה הרבה לאווירה ולקצב.
ביקורת – דה מרקר קפה

אושר

הצגתו של מיקי גורביץ׳ אשר עלתה בתיאטרון החאן. המחזה מתרחש בבית משותף שבקומתו העליונה גר זוג נשוי, את האישה - ויויאן, מגלמת שרון שטרק, בקומה שמתחת מתגורר אביו המבוגר של הבעל ובקומת המרתף משחקים בקלפים ארבעה גברים. באולם יושב זוג נוסף שצופה בהצגה, אותה מנחה איש מכירות אנרגטי שמבטיח ערב אינטראקטיבי, לא מטריד ומלא בהפתעות ואושר עילאי.

הלגביולוס

עיבוד בימתי לספרו של ארטו "הליוגבלוס או האנרכיסט המוכתר" "הליוגבלוס" - יצירה בימתית, בהשראת ספרו של אנטונן ארטו "הליוגבלוס או האנרכיסט המוכתר", עוקבת אחר תקופת כהונתו כקיסר של הנער הסורי הליוגבלוס באימפריה הרומית.

מאכינל

שרון שטרק בתפקיד ראשי מגלמת את הלן בהצגה "מאכינל", דרמה אקספרסיוניסטית החושפת ב-9 תמונות את עולמה של צעירה הלכודה בגלגלי השיטה החברתית ומורדת בגורלה. המחזה מ-1928 מבוסס על אירוע אמיתי וראשיתו בקשר שרוקם מנהל עם מזכירתו במשרד וסופו ברצח בעל. הנאשמת ברצח הייתה האישה הראשונה בהיסטוריה שהוצאה להורג על הכסא החשמלי. המחזה מתאר את חייה הקצרים של צעירה הנשחקת בתוך עולם מכני כשהיא מחפשת ברעב אחרי אהבת אמת. הוצג בתיאטרון החאן.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“ההצגה הזו שייכת בראש ובראשונה לשרון שטרק: עם נוכחות מכמירת לב שמצליחה לנוע בין יופי עוצר נשימה לפי מיטב מסורת הסרט האילם לבין פגיעות פיזית ונפשית של בובה ממוכנת, שטרק מגלמת את הלן באותה אינטנסיביות שאיפיינה גם את תפקידה הקודם בחאן, זה של “היצור”, הנערה המפגרת מ”עירם של האנשים הקטנים”. כמו “היצור” גם הלן הופכת לסמל כמעט מופשט של כול קורבנות הדיכוי האנושי”
איתן בר-יוסף, עכבר העיר ת”א. 2006

הפרויקטים המוצגים באתר מתעדכנים מעת לעת