קומדית מצבים אבסורדית מבית היוצר של המחזאי הגרמני פורץ הדרך מריוס פון מיינבורג.
באופן מקורי ומצחיק עד דמעות, המחזה מערבב את הפוליטי והאישי, מאתגר מיתוסים ומוסכמות חברתיות, זוגיות, אינטלקטואליות ואמוניות, ותוהה ועל המשמעות של כל אלה.
העלילה מתחילה עם זוג השב הביתה מחופשה ומגלה שדירתו מוזנחת, העציצים לא הושקו, וחברת החשמל ניתקה את הזרם. מדוע זוג החברים שאמור היה לשמור על הדירה, לא טיפל בכל אלה? החברים מופיעים, אך טוענים שהם בעלי הבית, שאין שום בעיה עם החשמל ושהם ישמחו להפגש, אבל בפעם אחרת. הזוג הראשון נאלץ לפנות את המקום אך חוזר תוך זמן קצר, הפעם בתור הילד של הזוג השני והאופר ששומרת עליו, אשר איתה האבא מנהל רומן, או שבעצם היא אשתו? במשחק המשעשע שמתפתח מכאן, בכל כמה דקות הקרקע נשמטת לדמויות מתחת לרגלים, והם נלחמים לשרוד במציאות חדשה דרך החלפת זהויות, אימוץ או ניפוץ נרטיבים ומוסכמות, והמצאה מחודשת של מערכות היחסים ביניהם.
הסוף, כמובן, מפתיע ובלתי צפוי, והתהיות וסימני השאלה איתם נשאר הצופה, הם בדיוק אלה שיגרמו לו לרצות לצפות בהצגה שוב ולגלות כל פעם רבדים נוספים, שונים ומסקרנים.
בימוי: שרון שטרק
תיאטרון חיפה
“מטורללים”: המחזה הנכון בזמן הנכון. “מזמן לא צפיתי במחזה רלוונטי כמו מטורללים, שעצם הבחירה בו היא הישג בולט לטובה בשדה התיאטרון הרפרטוארי”
“הבימוי של שטרק מדויק מאד ועשיר. לא רק הכוונות הדרמטיות אלא כל רגע וניואנס קומי אינם חומקים ממנה ומהשחקנים ומגיעים לכדי מיצוי מלא. התנועתיות, של כול שחקן לעצמו וגם בבניית המיזנסצינות- היא מגוונת, מפתיעה ואלגנטית. יש כל כך הרבה רגעי משחק מצחיקים שקשה לתת דוגמא אחת. זו צפיה שהיא הנאה צרופה.” ננו שבתאי, הארץ, 02.04.2023
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“משפחה ברכבת” היא תיאטרון חלומי מבריק”… “מתקיים פה משחק פסיכולוגיסטי עמוק ומתמיד, אובססיבי ממש, שעשוי מאמצעים בימתיים, תנועה, מוסיקה ויזואליה, וכן משפת הדיבור המרחיקה והמקרבת- כתובה קצת כמו שירה- בעלת כפלי משמעויות ודימויים אך גם ישירה ופשוטה.”
“הבימוי של שרון שטרק עדין ומדוקדק. כל תנועה ומחווה מלאה משמעות וחן. אין פה ולו הגזמת בימוי אחת או נסיון “להנגיש” את הבלתי מונגש. להיפך: קיים פה אומץ”. ננו שבתאי -עיתון הארץ- ,19 לאוגוסט 2023
(משפחה ברכבת, מאת אלדד כהן, בימוי שרון שטרק, פסטיבל הקומדיה הישראלית ע”ש קישון, אוגוסט 2023)
“משפחה ברכבת”: הרגע שאסור לדבר עליו הופך את ההצגה למעולה… ההצגה מוצאת דרך פרועה, מבריקה ובעיקר דרמטית מאד לשחק עם כמה מושגי יסוד”.
אודי בן סעדיה, 22 אוגוסט 2023, וואלה תרבות. לביקורת המלאה >
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
קומדיה פרועה וסאטירית על חינוך והורות בעידן בו הכול כבר פרוץ.
בטי דראופר שוכרת את שירותיו של אדון שפיץ להיות דמות אב לבתה הטינאייג’רית. אך כאשר שיטות החינוך של האבא משתלטות על הבית ובתה המפונקת מתחילה להשתנות, בטי מוצאת שהתפקיד שלה כאמא בסכנה.
מאת שרון שטרק ורועי מליח רשף.
מוצג בתיאטרון צוותא.
“הצגה נפלאה שמדברת לכול אחת ואחד ופוגשת כל צופה במקום רך אחר”
נירה פרי, סלונה, 1.4.2022
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“כשבינה מלאכותית תדע לבחור עבורנו מקצועות ואפילו בני זוג, ניאלץ לתהות מחדש על השאלות מהי אנושיות ומהם החיים” (יובל נח הררי, 21 מחשבות על המאה ה-21)
“אהבת חינם” היא אפליקציית שידוכים חדשנית, הנשענת על אלגוריתם המוצא עבור המשתמש התאמה מושלמת. גיבורת המחזה גרושה+2, נכנסת לאפליקציה כדי לשים קץ לחיים של פשרות, ולמצוא סוף סוף את הדבר האמיתי. אך האם יתכנו קיצורי דרך באהבה והאם אנו מוכנים להפקיד בידי אלגוריתמים את מפתחות הלב? המחזה תורגם לאנגלית ולגיאורגית, כחלק מאנטולוגיית מחזאות ישראלית נשית שפורסמה ב- 2022.
“אהבת חינם בע”מ” מאת שרון שטרק ובבימויה המציג בתיאטרון תמונע, ישנה מעין התכתבות לא מודעת עם הבינה המלאכותית. שרון שטרק רקחה עבורנו במומחיות את שלל הרגשות הקמאיים :אהבה, קנאה, פחד, תחרותיות, וניחוחות התבשיל גרמו לנו להרהר בדבר מושגי היסוד. האם יש אהבה שאינה תלויה בדבר ? האם שידוך כפוי או מבחירה יכול להיות הפיתרון? כיצד אנו שופטים את הסביבה, ועד לאן נרחיק לכת כדי לקרוא תיגר על מוסכמות חברתיות ? מחזה פילוסופי מחד וקצבי מאידך ללא רגע אחד של שיעמום או פיהוק, וגם ובעיקר בזכות השחקנים״.
דה מרקר קפה
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
על פי “פרחים לאלג’רנון” מאת דניאל קיז
עיבוד לקלאסיקת המדע הבדיוני. סיפורו של גבר עם מוגבלות שכלית התפתחותית, שנדרש לתעד את שלבי ההתקדמות שלו, במהלך ניסוי מהפכני שאמור להפוך אותו לגאון. העיבוד החדש שיצרו יגאל זקס ושרון שטרק, עוסק ביחס החברה אל חריגים, היחס בין מדע למוסר, והקשר בין מודעות לאושר, ומנצל גם את הפנטזיה, כדי לספר בדרך מקורית וחדשה סיפור אינטימי של התבגרות, שנוגע בסיפור החיים האישי של כל אחד מאיתנו.
“שרון שטרק ביימה ביד מיומנת. המשחק של זקס הוא כיהלום מלוטש, עבודה ורסטילית שמנגנת על החושים בקצב מטורף ולרגע לא מרפה”
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
עיבוד חדש ליצירת המופת של יצחק בשוויס זינגר, העוקבת אחר חייו של הרמן ברודר, יהודי ניצול שואה המהגר לניו יורק בתום מלחמת העולם השנייה. הרמן ברודר מאבד את אמונתו ואת משפחתו באירופה. לאחר המלחמה הוא מתחתן עם המשרתת הפולניה שהסתירה אותו בזמן המלחמה, אך מנהל חיים כפולים עם יהודייה סוערת ניצולת המחנות. העלילה מסתבכת כאשר גם אשתו הראשונה אותה חשב למתה, שבה כביכול מן המתים ומגיעה לניו יורק.
לצורך העיבוד הנוכחי, הולחנה יצירה מקורית לשלישיית כלי מיתר וקלרינט. הנגנים והמוסיקה תופסים את מרכז הבמה ומהווים קונטרפונקט לשחקנים המבצעים סצנות מתוך הרומן. לכל אישה תימה מוסיקאלית משלה, והסך הכול הוא ניסיון עיקש ובלתי אפשרי לייצר הרמוניה בין שלושת הנשים/המנגינות.
קומדיה רומנטית בגרסה עתידנית.
האם תסכימו להפקיד את מפתחות ליבכם בידי אלגוריתמים?
“אהבת חינם” היא אפליקציית שידוכים מתקדמת המוצאת למשתמשים בה ישירות את ה-אחד.
טליה, גרושה +2, נכנסת לגרסה החינמית של האפליקציה בתקווה להתאהב כמו בחורה בת 16,
אך כשהאפליקציה מתאימה לה בחור בן 19 היא נבהלת ומשדרגת את עצמה למסלול הפרימיום היוקרתי.
אך האם תצליח לברוח מגורלה הדיגיטלי? ובכלל, מה זאת אהבה?
כתיבה ובימוי ע״י שרון שטרק, מוצג בתיאטרון ״תמונע״.
“אהבת חינם בע”מ” מאת שרון שטרק ובבימויה המציג בתיאטרון תמונע, ישנה מעין התכתבות לא מודעת עם הבינה המלאכותית. שרון שטרק רקחה עבורנו במומחיות את שלל הרגשות הקמאיים :אהבה, קנאה, פחד, תחרותיות, וניחוחות התבשיל גרמו לנו להרהר בדבר מושגי היסוד. האם יש אהבה שאינה תלויה בדבר ? האם שידוך כפוי או מבחירה יכול להיות הפיתרון ? כיצד אנו שופטים את הסביבה, ועד לאן נרחיק לכת כדי לקרוא תיגר על מוסכמות חברתיות ? מחזה פילוסופי מחד וקצבי מאידך ללא רגע אחד של שיעמום או פיהוק, וגם ובעיקר בזכות השחקנים״.
דה מרקר קפה
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
הפרויקטים המוצגים באתר מתעדכנים מעת לעת